Tuesday, December 11, 2012

Hea isu! Maailma parimad piparkoogid

 Nädalavahetusel kogusime sõpradega lapsed kokku ja tegime suure piparkoogi peo. Lapsed väsisid muidugi pärast teist pannitäit piparkookide vormimist ära ja kadusid mängima. Kuid glasuurimise ajaks olid preilid köögis tagasi.

 Meie lemmikvormideks osutusid süda ja ingel. Lastele meeldis veel ka üks kass ja kui ma ei eksi, hoiab mu tütar üht roosa glasuuur keelega kassiemandat veel alles. Näis, millal kiisul saba ära hammustatakse.




Mida sa vajad?
  • 1,5 dl mett 
  • 2 dl fariinsuhkrut 
  • 2 tl kaneeli
  • 2 tl kardemoni
  • 2 tl nelki 
  • 0,5 tl soola 
  • 250 g võid 
  • 2 tk muna
  • 7 dl nisujahu 
  • 3 tl söögisoodat 
  • 1 dl jahvatatud mandleid
  • soovi korral noaotsatäis jahvatatud musta pipart
  • 2-3 lusikat Baileys likööri

Kuidas teha?

uumuta potis mesi, või, lisa suhkur ja maitseained. Siis on aeg lasta massil pisut jahtuda. Seejärel vahusta õrnalt munad ja lisa massile. Siis on aeg segada juurde jahu ja näpuotsaga sooda. Ja lõpuks jahvatatud mandlid. Ma olen vahel lisanud pisut ka jahvatatud sarapuupähkleid. See muudab maitse omapärasemaks. Siis rändab tainas külmkappi ja ootab hommikut. Ma hoian piparkoogi tainast alati ühe öö külmikus. Ning lõpuks osa, mis meeldib eriti lastele ja lapsemeelsetele - aeg piparkoogid vormida. Küpseta 180kraadises ahjus umbes 8-10 minutit. Lase piparkookidel jahtuda ja siis asu glasuurima. Nagu pildilt näha, olid meie preilid glasuuri lisamisel helde käega. Head isu!



 Ära unusta, et Stellariumis on üks lahe loos, kus sul on võimalik võita imelised käsitsi valmistatud pitsküünlad. Loe sellest SIIT.

SHARE:

6 comments

  1. Sul on ülimalt ägedad retseptid. Katsetasin šokolaaditrühvleid. Need olid väga head. Lisette xx PS. Loodan, et kunagi võidan blogis midagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh Lisette. Osale kindlasti minu loosides ka edaspidi ja ära heida meelt :)

      Delete
  2. Ise tegin täna gluteenivabu piparkooke riisijahjuga. Said väga head! Isegi kui suur piparkoogisõber pole, on piparkoogitegu kohustuslik tegevus juba toas leviva piparkoogilõhna ning nende vorpimise kui teraapilise tegevuse pärast. Ning kui jõulutunnet enne polnud, siis võib alati kindel olla, et peale esimese plaaditäie piparkookide valmimist on see salamisi siiski hinge pugenud :) Mulle meeldivad su retseptid väga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi, Maris. Palun jaga retsepti. Ma tahan ka proovida! Kui Sul on mahti, siis saada retsept mulle stellaarium@hotmail.com. Mu meelest on piparkoogid just need, mis tekitavad pühademeeleolu ja pühad on üht piparkooki näksides südames :) Aitäh Sulle ilusate sõnade eest.

      Delete
  3. Piparkookide tegemine algusest peale koos lastega on nii tore,sest nii tihti ju lapsed arvavad, et kõik tuleb poest ja oma "higi-ja-pisaraid" ei viitsita valada.Mäletan veel oma lapsepõlvest kuidas vanaemaga sai neid küpsetada ja see andis kuidagi sellise "suure" lapse tunde ja oi kui hästi nad maitsesid :)
    Ja see lõhn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Täiesti nõus. Kõige toredam on see, et jõulud lastega muudavad ka ennast taas lapsemeelsemaks :)

      Delete

Blogger Template Created by pipdig