Sunday, November 18, 2012

Argine kleit - kas võimatu missioon?

Kui vähegi võimalik, kannan ma enamasti kleite. Mulle meeldivad kõige rohkem lihtsad ja argised kleidid, millega on hea minna hommikul koosolekule, päeval lõunale ja vahel lipata sama kleidiga otse teatrisse. Ma ei pane pahaks, kui mu argises kleidis on pisut ka pidulikkust, sest kui ma ise ei tee oma päeva meeleolukamaks, kes seda siis minu eest teeb?

Ma olen sama jutustanud ka oma tütrele ja rääkinud talle lihtsate kleitide võlust. Kuna paljud väikesed tüdrukud käivad enamasti ringi just teksades ja toppides, siis tekib mul küsimus: kuidas kasvavad neist tulevikus naised, kes oskavad elegantselt ja loomulikult kanda kleiti? Ma usun, et kleidi kandmise oskuse saab naine just lapsepõlvest. 


Lapsepõlvest on mul hästi meeles vanaema Hilda, kes õmbles mu emale ohtralt ilusaid ja samas igapäevaseid kleite. Ka minule tegi ta hulgaliselt toretsevaid rõivaid. Hiljem möödus osa minu lapsepõlvest Saksamaal ja seal olid šikid kleidid alati au sees. 

Argine kleit versus teksad

Ma ise panin oma esimesed teksad jalga umbes 23aastaselt, kuid suur buum tabas mind alles paar aastat tagasi, mil muutusin terveks aastaks iga päev teksaseid kandvaks keskpärasuseks. Täna olen veendumusel, et ükskõik kui ilusad, ükskõik kui mugavad, ükskõik kui kallid teksad mul on olnud, jäävad teksad ikkagi ainult ... teksadeks. Viimasel aastal olen nad oma rõivaste TOP 5-st välja arvanud. 

Oma kogemuse põhjal võin öelda, et teksadega võrdselt mugav on kanda igapäevaselt kleiti või pluusi seelikuga. Kõik on harjumuse asi, kuid kleit peab olema tõeliselt mugav. Täna on tänavapildis minu meelest liiga palju teksapükse kandvaid naisi. Pahatihti ei anna teksad mitte midagi juurde, pigem võtavad hoopis ära. Mõnus argikleit või kostüüm annab igale naisele jumet ja rühti, sel ajal kui teksad ja top viivad pahatihti viimsegi võlu. Kuidas muidu  seletada neid horde naisi, kes kõik hakkasid mõned aastad tagasi kandma trendikaid alt kitsenevaid teksaseid, sel ajal kui 80% nendest naistest ei oleks tohtinud oma kehakuju arvestades end sellise lõikega pükstes isegi mitte unes näha.

Selle postituse peakangelaseks on minu sinine kleit, mis on üksjagu piltidele jäänud ja ohtralt komplimente saanud. See on mugav ja minu silmis imeilus. Ülemised fotod on tehtud veebruaris, kui filmisime meelelahutusportaali Publik jaoks Iluklubi ja testisime Beatrice`ga huulepalsameid. Kui Terevisioon kutsus mind kingade hooldamisest kõnelema, panin selga sama kleidi. 


  Jutud sellest, omapärasemaid kleite saab kanda väljas vaid paar korda, siis peab nad kappi jätma, "sest kõik on kleiti juba" näinud, on minu meelest naeruväärsed. Mulle meeldib Cambridge´i hertsoginna Kate iseäranis seepärast, et ta kannab sageli ühtesid ja samu riideid ning aitab sellega murda ajuvaba arvamust, et omapärast tualetti kantakse vaid korra. 

Paljud naised ütlevad, et nad rõivastuksid hea meelega palju šikimalt, kuid raha pole. Ma ei ole nõus väitega, et kõik algab rahast. Ma asendaksin pigem sõna raha sõnaga leidlikkus. Kellel on leidlikkust, sellel on ka võimalusi. 

PS. Stellarium tähistab 1. juunil rahvusvahelist kleidi kandmise päeva ja loosib sel puhul koostöös Bastioniga välja ühe kleidi, mille saad endale nende assortimendist vabalt valida. Loe lähemalt SIIT
 
SHARE:

7 comments

  1. Aitäh. Ta on jah üks mu suurimaid lemmikuid.

    ReplyDelete
  2. Ma ka alati kergitan kulme ja laiutan tummalt käsi, kui keegi räägib sellest, et tahaks kaunimalt riietuda, aga raha pole... Ma olen väga pisikeste eelarvetega tervet perekonda stiilselt riietanud ja palju komplimente saanud. Jah, kui sa tahad midagi väga spetsiifilst ja konkreetset, on raskem lugu, aga siis tuleb vabaks lasta ja oodata, millal see rahakotisõbralikum ja sulle ideaalne variant "kohale ujub". Minu puhul toimib 101%!
    Pigem on mure selles, et isegi kui see rahalaev kuskilt jõuab, siis ostetakse kokku asju, millel ilutseb ihaldatud firmamärk või mis hetkel suur trend. Kokkuvõttes, pole ei elegantsi ega stiili ega midagi, sest see asi lihtsalt ei sobi. Endale tuleb kõigepealt selgeks teha, mida sa oma riietusega enda isiksuse kohta öelda tahad, millest edasi saad mõelda läbi, milline peaks olema sinu ainuomane stiil. Ja sealt edasi tegema eeltööd ja uurima-proovima, millised on sinu värvid ja lõiked. Edasi leiad asjad lihtsalt "lõhna" järgi üles.
    Ja kleit - maailma parim riideese! Seelikuid kannan ma tunduvalt vähem, sest nendega on see igavene pluusisobitamise mure. Kleidiga pole mingit muret, paned selga ja lähed! Ühed universaalsed kleidi-seeliku saapad/kingad peaksid küll igal naisel kapis olema ja kõik ülejäänud detailid, nagu iluvööd-ehted ja ka sukad, on ikkagi üsna taskukohased ning neid koguneb naistele aja jooksul ikka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Täna on parimad second-hand poed täis väga taskukohast uut ning huvitavat kaupa. Käisin suvel kaubamajas ja tavaline kleit maksis 199 euro. No vabandage, aga teades parimaid sekkareid üle Tallinna, saab selle raha eest kümme kordumatut kleiti. Tõsi, sekkarite jaoks on vaja aega ja peab olema õnne.

      Delete
    2. Sekkaritest leiab tavaliselt parimaid palasid siis, kui sa midagi konkreetset otsima ei lähe ning midagi konkreetset vaja pole :)

      Delete
  3. Pean ka mainima ära, et tõesti ilus kleit on :)

    Umbes 2 aastat tagasi pole ma üldse kleite/seelikuid kandnud. Teksad, tennised ja pusa - oh kui mugav! Kuid siis äkki ükspäev mõtlesin, et paneks selga kleidi, mille peale kõik mu tuttavad küsisid, et oh mis päev see täna on/kus ma minemas olen nii pidulikult, kuigi ma kandsin vaid kingi ja täiesti tavalist kleiti. Peale seda hakkasid kuidagi kleidid/seelikud mu kappi ilmuma ja ma võin õelda, et tunnen ennast praegu 100% naiselikumana kui ennem. Small things that make the differece :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Täiesti nõus, et kleit ja kingad (kasvõi tavalise ballerinad) toovad välja hoopis naiselikuma poole. Mul endal oli sama - tennised, teksad ja suvaline top - mugav elu. Ja alguses sain samuti tähelepanekuid - ohoo, miks täna nii pidulik? Iga päev peab olema väike pidu - võeh, see kõlab nagu klišeede klišee, aga on ometi nii tõsi.

      Delete

Blogger Template Created by pipdig